Vyrostli jsme. A dopřáli si krásný nový web. Obsahově propracovaný s krásným designem. Píšu to samozřejmě jako hrdý a šťastný majitel firmy. Vy jej posuďte sami. Ale já z něj mám opravdickou radost.
Proč jsme se rozhodli redesignovat web
Na počátku bylo všechno jinak. Byl podzim 2020 a já hledal copywritera, který by mi pomohl trochu učesat texty na původním webu. Ten jsem chtěl překlopit do nového designu, ale neměl jsem jasnou koncepci.
Co na novém webu vlastně chceme jinak? Jasně, větší fotky, modernější vzhled, lepší texty. Ale co dál? Pořádně nevím. A v podstatě jsem ani nic dalšího nechtěl.
Takhle vypadal náš starý web
Tohle už byl návrh nového designu od původního webdesignera
A tady je finální podoba nového webu P&F Company na jaře 2021
Tenhle fešák vznikal pod taktovou hvězdného týmu: UX textař Adam Vrána, šikovný webdesigner Roman Holba a nakonec mistři kódu bratři Vlkové z digitální agentury Webprogress.
Nový web pfcompany.cz jsme pekli v partě
Tady se přiznám, že jsem se hodně naučil o tom, jak správně tvořit webové stránky. A budu tak postupovat i při tvorbě dalších webů, které nyní plánuji.
Koncepci nového webu navrhl copywriter Adam Vrána. Vysvětlil mi, že texty jsou v podstatě to jediné a hlavní, kvůli čemu lidé na web přijdou. Teda pokud se bavíme o klasické firemní prezentaci. S tím se nedá než souhlasit.
Texty by měly člověka webem provázet. Odpovídat mu na otázky, se kterými na web přišel. Pomoci mu vyřešit jeho problém. A když ho texty pobaví, bude to pomyslná třešnička na dortu.
Jsem rád, že jsem na Adama narazil na Googlu. Během spolupráce jsem pochopil, že je vzácný druh, který nejen že umí textem vysvětlit podstatu vašeho byznysu, ale má přesah do UX (user experience) a psychologie.
To pro mě jako majitele firmy znamenalo, že uměl získané informace nejen srozumitelně a poutavě napsat, ale hlavně vše rozvrhnout do jednotlivých stránek tak, aby celý web dával smysl a byl informačně hodnotný, ale zároveň vás nenudil nebo zbytečně nezatěžoval.
Jak dlouho trvá cesta k pořádnému webu
Má původní představa byla měsíc :-) Teď už vím, že je to v praxi neproveditelné, pakliže nemáte vše předem připraveno a nebudete jen kódovat. Na nový web jsme čekali prakticky půl roku. Jsem ale rád, že jsem nakonec nenaléhal na rychlé dodání.
Tvorba vybroušených textů a nové vizuální identity je kreativní proces, který zkrátka neuspěcháte. Samotné kódování webu šlo rychle.
František Provodovský, jednatel P&F Company.